Yükseköğretim Kurulu tarafından “Yeni YÖK” politikaları çerçevesinde bu yılki ana hedef olarak açıklanan “Yükseköğretimde robotik Dönüşüm”, “robotik Dönüşüm Projesi” ve “robotikleşen YÖK” kavramlarıyla ilişkili olarak, lisans düzeyindeki 24 üniversite öğrencisine robotik Öğrencilik Eğitimi verilmesi ve bu kapsamda 3 günlük kurs etkinliği düzenlenmesidir.
Böylece öğrencilerin; güncel teknolojilerden haberdar olması, kendi alanlarındaki gerçek yaşam problemlerine robotik çözüm fikirleri üretebilmeleri, disiplinler arası anlayışla robotik çözümler için ortak çalışma/araştırma yapabilmeleri, robotik öğrenme olanaklarını formal ve informal öğrenmelerde kullanabilmeleri hedeflenmektedir.
Farklı üniversitelerde öğrenim gören öğrencilere robotik dönüşüm kavramına yönelik eğitim verilmesi, bu değerli bilginin ülke geneline yaygınlaşması için büyük bir fırsat olarak görülmektedir.
Bu çalışma kapsamında Erzurum ilinde, 15 – 17 Ekim 2019 Tarihleri arasında teorik ve uygulamalı bir bilimsel eğitim etkinliği düzenlenmiştir. Başarı kriteri göz önünde bulundurularak belirlenmiş farklı üniversite ve bölümlerden 24 lisans öğrencisine robotik Öğrencilik alanında, altı kişilik eğitimci kadrosu ile alanında uzman eğitimciler tarafından eğitim verilmesiyle; öğrencilerin alanlarında çalışmalar yapmaları teşvik edilmiş ve bilimsel gelişmelerine katkıda bulunulmuştur.
Eğitimin konu başlıkları; “Yeni Teknolojiler ve Uygulamalar”, “robotik Yaşam (Okuryazarlık, Vatandaşlık, Güvenlik, Bağımlılık)”, “robotik Öğrenme” ve “robotik Araştırma” şeklinde planlanmıştır.